13
آگوست

کابینت آشپزخانه کلاسیک یا مدرن

آشنایی با سبک محصولات و استفاده درست از وسایل و چیدمان مناسب آن ها در کنار هم و اهمیت دادن به این موضوع که آیا همه این وسایل مورد استفاده در فضای آشپزخانه برای شما کاربردی است یا اینکه صرفا برای زیبایی فضای خانه، شما آن را انتخاب کرده اید از عواملی  است که می تواند تاثیر گذار باشد. شرکت فرم چوب در اینجا با مثال های کاربردی و دادن اطلاعات لازم شما را در این امر یاری می کند.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

امروزه از مدل های شیک و زیبایی به منظور طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شود. در طراحی این مدل ها, ایده های مختلفی از طراحی کابینت ها به چشم می خورد. استفاده از کابینت کلاسیک , یکی از جدیدترین ایده های طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های کابینت کلاسیک, تداعی آشپزخانه ی تمام چوبی است. همچنین این مدل کابینت ها به گونه ایی طراحی می شوند که بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه شده باشد. بنابراین این کابینت ها موجب بهینه سازی فضای آشپزخانه می شوند. به همین دلیل امروزه از این کابینت ها برای طراحی همه نوع آشپزخانه اعم از کوچک و بزرگ استفاده می شود.

کابینت های کلاسیک کابینت های ابزار خورده با دستگیره های نقش و نگاردار میباشند، این کابینت ها چارچوب ساختاریشان قابل روئیت میباشد و درب های آنها معمولا طراحی برجسته دارند که حس نوستالژیک و اصالت را به آشپزخانه می دهند ، درب ها و تاج های ابزار خورده سرستون های منبت کاری شده مشخصه  اصلی کابینت کلاسیک است. از دیگر ویژگی های این کابینت ها استفاده از ویترین های شیشه ای برای چیدن ظروف تزئینی می باشد. رنگ این کابینت ها معمولا مات هستند که میتوان با استفاده از لوستر های بزرگ یا چند منبع نور محیط را نورپردازی کرد. این کابینت ها دارای مراحل ساخت طولانی تر نیز هستند.

تصاویر زیر نمونه هایی از طرح های زیبا و شیک کابینت های کلاسیک را نشان می دهد.

کابینت کلاسیک
کابینت کلاسیک
کابینت کلاسیک
کابینت کلاسیک

تصاویری که شما می بینید یک کابینت به سبک کلاسیک است. در سبک کلاسیک معمولا از متریال چوب استفاده می شود. سبک کلاسیک به قرینه سازی و المان هایی که در آن تکرار می شود بیشتر شناخته می شود و رنگی که شما می توانید برای آن استفاده کنید از تنوع لازم برخوردار است.

اصالت طراحی و ساخت کابینت های کلاسیک به این معناست که در این کابینت ها :

  • هود باید به صورت مخفی ساخته و اجرا شود.
  • درب جکی در هیچ  جای کابینت ها استفاده نمیشود.
  • باید از دستگیره های کلاسیک در کابینت ها استفاده شود.
  • کنار هود و کانتر از ستون و سرستون های مناسب فضا استفاده شود.
  • در صورت داشتن فضا قرینگی رعایت شود.
  • استفاده از کمدهای بلند جهت زیبایی بیشتر فضا

کابینت آشپزخانه مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه به معنای استفاده از کابینت مدرن است. به دلیل اینکه رکن اصلی در فضای آشپزخانه را می توان کابینت تعریف کرد، عمدتا سبک کابینت است که دکوراسیون کلی آشپزخانه را مشخص می کند. مدرنیته به معنای استفاده حداقل تزیینات و حضور خطوط صاف و ساده در طراحی است. در کابینت مدرن تزیینات به حداقل و اغلب صفر رسیده و سطحی صاف بر روی صفحات کابینت دیده می شود.

کابینت های هایگلاس نسل جدید کابینت های مدرن است که در آشپزخانه های امروزی غوغا میکند. کابینت براق یا کابینت هایگلاس نماهای نسبتا جدید هستند و به یکی از دکوراسیون های شیک آشپزخانه های سبک مدرن تبدیل شده اند. کابینت های هایگلاس به دلیل تنوع بسیار زیادی که در طرح و رنگ خود  دارند امروزه در بسیاری از آشپزخانه های سبک مدرن مورد استفاده قرار میگیرند. کابینت های هایگلاس علاوه بر نمای لوکس و شیکی که به آشپزخانه های مدرن می دهند به دلیل داشتن سطح صیقلی و براق ، خود به نوعی منبع روشنایی در آشپزخانه به شمار می روند . هنگام استفاده از کابینت های هایگلاس باید به نور گیر بودن اشپزخانه توجه کرد استفاده از نور طبیعی در طول روز برای روشن کردن آشپزخانه با استفاد از خاصیت صیقلی و بازتابی کابینت های لوکس تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی آشپزخانه ها می گذارد و به نوعی آن را منحصر به فرد می کند.

کابینت مدرن
کابینت مدرن

مدل ستگیره کابینت مدرن :

کابینت مدرن می تواند بدون دستگیره باشد. زمانی که این مدل از کابینت در نظر گرفته می شود، برای باز و بسته کردن کشوها یا درهای کابینت از مگنت یا فرورفتگی های کناری یا قسمت بالایی کابینت ها به عنوان دستگیره استفاده کرد. اگر در قسمت بالایی کابینت های ردیف پایین و یا قسمت پایین کابینت های ردیف بالاريال فرورفتگی به عنوان محل باز شدن کابینت تعبیه شده باشد، می توان آن را به عنوان دستگیره مخفی معرفی کرد.

مدل کابینت مدرن می تواند دستگیره دار هم باشند ولی آنچه در مورد انتخاب نوع و مدل دستگیره کابینت باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که دستگیره ها به صورت ساده، کوچک و با کمترین تزیینات ساخته شده باشند. اغلب دستگیره های گرد کوچک و یا عمودی که از فاصله دور به صورت یک خط روی کابینت به نظر می آیند، می توانند بر گردن سبک مدرن حق داشته باشند.