24
ژوئن

یخچال درون کابینتی (توکار) چه ویژگی هایی دارد؟

 

یخچال درون کابینتی یا یخچال توکار نسل جدیدی از یخچال‌­ها رو به وجود آورده که در بسیاری از خانه­های لوکس و مدرن دیده می‌شه. یخچال­ توکار یا یخچال درون کابینتی همونطور که از اسمش پیدا هست؛ داخل کابینت قرار می‌گیره و خودش رو پنهان می‌کنه که همین دیده نشدن، زیبایی آشپزخانه رو چند برابر می‌کنه. در ادامه­‌ی این مطلب می‌خوایم از انواع یخچال­‌های توکار صحبت کنیم و بگیم که چه تاثیر مهمی در کارایی یخچال دارند.

 

مزایا­ی یخچال توکار چیست؟

۱- استفاده از یخچال توکار علاوه بر زیبایی، به ما این اجازه رو میده که دکوراسیون متفاوتی رو تجربه کنیم و از روال همیشگی آشپزخانه بیرون بیایم.

۲- فضای کافی و نسبتا بزرگ یخچال­‌های تو کار یکی دیگه از مزایا­ی اون­ها محسوب میشه. استفاده از چند ­تا کشو برای یخچال های کشویی توکار، باعث میشه تا فضا­ی بیشتری ایجاد بشه. در نتیجه شما میتونین مواد غذایی بیشتری رو در یخچال قرار بدین.

 

 

۳- از مزایا­ی دیگه­‌ی این یخچال­‌ها میشه به تنوع رنگ اون­ها اشاره کرد. زیرا این یخچال ها داخل کابینت قرار میگیرن، و در نتیجه انتخاب طرح و رنگ کابینت کاملا بر اساس سلیقه­‌ی شما هست.

۴- یخچال درون کابینتی درست در یک سطح با کابینت ها قرار میگیره و همین ویژگی زیبایی یخچال رو بیشتر میکنه و یک فضا­ی یکدست و یک­ رنگ رو میسازه.

 

کاربرد یخچال توکار در انواع آشپزخانه چگونه است؟

یخچال­ درون کابینتی، در هر آشپزخانه‌­ای کاربرد­های متفاوتی داره؛ اگه آشپزخانه بزرگ باشه، معمولا از یخچال توکار به­ عنوان یخچال دوم استفاده میکنن اما در آشپزخانه ­های کوچک به دلیل کمبود جا، فقط یک یخچال وجود داره.

تفاوت یخچال توکار و معمولی در آشپزخانه چیست؟

بعضی­ ها فکر میکنن یخچال­ های درون کابینتی فرق زیادی با یخچال ­های معمولی دارن؛ اما باید گفت که این یخچال­ها ابعادی معمولی دارن و فقط به کمک پنل (اسکلت و چهارچوب) کابینت، در دکوراسیون آشپزخانه پنهان میشن.

یخچال توکار در چه مکان­ هایی کاربرد داره؟

شاید با خودتون فکر کنید که یخچال توکار فقط مخصوص آشپزخانه است. اما بد نیست بدونین که این یخچال ­ها در خیلی از جاها­ی دیگه هم کاربرد دارن. مثلا استفاده از یخچال توکار در اتاق، میتونه خیلی لازم باشه؛ یخچال توکار در داخل کمد اتاق قرار میگیره و وقتی از بیرون به اون نگاه کنید درست مثل یک کمد هست. این یخچال­ ها حتی در شرکت­ها­، هتل­ها و بسیاری از جاها­ی دیگه هم مورد استفاده قرار میگیرن و یکی از اصلی­‌ترین وسایل آشپزخانه به حساب میان.

ظرفیت یخچال­ درون کابینتی چقدر هست؟

ظرفیت یخچال ­توکار، بر خلاف چیزی که به نظر میاد، اصلا کم نیست. البته این قضیه کاملا به انتخاب یخچال مربوط میشه. بهتره بدونید که هر­چقدر مقدار فوتِ (واحد اندازه گیری سایز یخچال فوت هست) یخچال بیشتر باشه؛ ابعاد و اندازه­‌ی اون هم بزرگ تر میشه.